چگونه باید مقالات IsI نوشت؟

بسیاری از دانشجویان پس از پذیرش در مقطع دکترا به دنبال چاپ مقالات isi هستند اما بیشتر آنها نمیدانند که چگونه باید این کار را انجام دهند. در این نوشته نحوه نگارش مقالات isi را بررسی میکنیم.

به این دلیل که دانشجویان دکترا بتوانند از پایان نامه دفاع کنند، حتما لازم است که اکسپت دو مقاله برگرفته از رساله دکتری را در مجلات isi و ژورنال‌های علمی پژوهشی داشته باشند.

تعداد مقالات برای دانشجویانی که در رشته‌های فنی و مهندسی تحصیل میکنند، باید یک مقاله isi باشد، اما چاپ مقاله برای دانشجویان علوم انسانی اجباری نیست و تنها داشتن مقالات پژوهشی کفایت میکند. برای آشنایی با نحوه نوشتن مقالات ای اس ای حتما این نوشته را مطالعه نمایید.

اولین و مهمترین نکته ای که باید به آن توجه داشته باشید این است که میتوانید در طی فرایند چاپ مقاله از استاد راهنما خود کمک بگیرید.

چاپ مقاله isi

در نوشتن مقالات isi یا jcr عجله نکنید

نمیتوان انتظار داشت که پس از ۲ ماه از آغاز به نوشتن مقالات isi مقاله چاپ شود، پس برای چاپ مقالات در همان ابتدا کار اقدام نمایید. و چاپ مقاله را به سال اخر و یا ترم اخر واگذار نکنید. به این دلیل که ممکن است روند چاپ مقاله بیشتر از ۱ سال زمان نیاز داشته باشد.

رعایت فرمت مجله مورد نظر

برخی از مجلات دارای فرمت و ساختار خاصی هستند که برای چاپ مقاله تضمینی باید به آن توجه داشته باشید ، گاهی رعایت نکردن نکات ساختار ها و فرمت مجلات باعث ریجکت شدن آن خواهد شد.

ویرایش پایانی مقاله را فراموش نکنید

پس از اینکه نگارش مقاله به پایان رسید حتما آن را ویرایش کنید. خصوصا در مقالات انگلیسی حتما باید پس از پایان مقالات آن را ویرایش نمایید.

مرحله سابمیت مقاله

بعد از اینکه نگارش و ویرایش مقاله به پایان رسید نوبت به این میرسد که مقاله را برای مجلخه مورد نظر ارسال نمایید و مشخص کنید که آیا مقاله مربوط به زمینه کاری مجله است یا خیر؟ برای انتخاب مجله مناسب میتوانید از چاپ مقاله jcr استفاده کنید. اگر اینطور بود مقاله را سابمیت کنید، پس از سابمیت مقاله باید عملیات های زیر را انجام دهید.

 

چاپ مقاله isi

ارتباط با سردبیر مجله

پس اینکه مقاله را برای مجله ارسال کردید، باید با سردبیر مجله در ارتباط باشید تا در هر زمانی از نظرات آنها در ارتباط با مقاله مطلع باشید.

اکسپت مقاله

پس از اینکه داوران مقاله شما را بررسی کردند و به نظرشان مقاله مناسب بود، با چاپ آن موافقت میکنند و یا تقاضای اعمال تغییرات روی مقاله را میکنند که اگر اینطور بود به سادگی میتوان تغییرات خواسته شده را اعمال کرد.