معرفی انواع مقالات علمی

 

یکی از روش های مناسب برای ثبت دستاوردهای علمی و پژوهشی، چاپ مقاله است، به این دلیل که میتوان آن را با دیگران به اشتراگ گذاشت.

چاپ مقاله روشی مناسب است که به واسطه آن بتوان مطع شد که دانشمندان و محققان در حال انجام چه پژوهشهایی هستند. و چه دستاوردهایی را کسب کرده اند. در این نوشته انواع مقالات علمی و پژوهشی را بررسی میکنیم.

برای چاپ مقاله تضمینی و مقاله jcr با مرکز کانون ای اس ای

مقاله آی اس آی

موسسه isi یکی از موسسات معتبر برای چاپ مقالات پژوهشی است، مقالاتی که در این مجله چاپ میشوند، باعث بالا رفتن اعتبار پژوهشگران خواهند شد.

موسسه ای اس ای با داشتن اساتید در علوم مختلف برای مجلات و مقالات مختلف ارزش های مختلفی در نظر گرفته است، که به واسطه آن دانشمندان بتوانند به اهداف خود دست پیدا کنند و به نتایج مطلوبی دست پیدا کنند.  ای اس ای یک پایگاه داده شامل داده های مختلف از علوم متفاوت در سراسر جهان است.

این موسسه هر سال مجلات زیادی را بررسی میکند و آنهایی را که استانداردهای این موسسه را رعایت کرده اند را به دایرکتوری و لیست و مجلاتش اضافه میکند.

 

مقالات آی اس سی

این پایگاه علمی توسط کشور خودمان ارائه شده است و طبق معیار های علمی سراسر جهان عمل میکند تا کنون ۵۷ کشور عضو این مجموعه هستند.

بیش از ۸۰۰ مجله تا کنون در داخل و خارج از کشور عضو این مجموعه هستند، در مقالات ای اس ای پروسه چاپ مقالات طولانی است و حتی چاپ مقالات گاها در این مجلات تا یک سال هم زمان خواهد برد. اما موسسه ای اس سی این پروسه را کوتاه کرده است. و دانشجویان و محققان میتوانند دستاورد های خود را در این نشریه به چاپ برسانند.

 

مقالات اسکوپوس

دومین موسسه معتبر در جهان این نشریه است که از سال ۲۰۰۴ تا به امروز فعالیت میکند، این موسسه دارای پایگاه اطلاعاتی گسرده از چکیده و فهرست منابع مقالات است که مشخص میکند هر مقاله ای چند بار ارجاع داده شده است.