نحوه نگارشش مقالات تحقیقی به چه صورت است؟

 

یکی از انواع مقالاتی که در مجلات چاپ میشود مقالات تحقیقی هستند در حین نگارش این نوع مقالات نویسندگان تحقیقاتشان را در زمینه موضوعی خاص از به واسطه تحقیقات میدانی، آزمایشات، نظرسنجی‌ها انجام میدهند و دستاوردهای خود را در یک مقاله پژوهشی و تحقیقی منتشر میکنند. در این نوشته نحوه نگارش مقاله تحقیقی را توضیح میدهیم. برای چاپ مقاله تضمینی با ما همراه باشید.

 

نگارشش مقالات تحقیقی

یک مقاله تحقیقی چه ویژگی ای دارد؟

در مقالات تحقیقی گزارشی پژوهشی را ارائه میکند،پژوهشگران در زمان نگارش این مقالات فرضیه ای خاص را توصیف میکنند. با انجام تحقیقات و آزمایشات و نظرسنجی ها به نتایجی دست می یابند و انتشار میدهند.

نحوه تشخیص مقاله تحقیقی

بسیاری ار افراد این سوال را مطرح میکنند که چگونه میتوان متوجه شد که یک مقاله تحقیقی است یا خیر، برای تشخیص این موضوع باید تفاوت های کلیدی این مقالات با سایر مقالات را بدانید، چند نکته کلیدی برای تشخیص این نوع مقاله وجود دارد، که به شما در تشخیص ساده این مقالات کمک میکند. در ابتدا برای تشخیص این نوع باید در ابتدا بدانید که مقالات تحقیقی از چه بخش هایی تشکیل شده اند.

بخش های مختلف مقالات تحقیقاتی

  • پیشینه تحقیق
  • مواد و روش‌ها (روش تحقیق)
  • بحث و نتیجه‌گیری
  • نتایج

در اولین قدم برای تشخیص این نوع مقالات باید در اولین قدم چکیده مقاله را مطالعه نمایید تا متوجه شوید که نوع مقاله چیست؟ معمولا نویسندگان در این بخش تمام قسمت های مقاله را معرفی میکنند.

نحوه نگارش

همانطور که گفته شد برای نوشتن مقالات پژوهشی باید نحوه پیاده سازی آن را بدانید. در بخش قبلی در این مورد توضیحاتی را ذکر نمودیم. تنها تفاوت نگارش این مقالات با مقالات دیگر این است که داده های بدست آمده برای انجام این نوع را باید از طریق تحقیقات بدست آورد. در مقالات آینده با شیوه تحقیقات برای نوشتن و نگارش مقاله آشنا خواهیم شد و نحوه تحقیقات میدانی را بررسی خواهیم کرد.