جست و جوی مقاله در پایگاه های علمی

در گذشته برای جست و جوی مقالات علمی نیاز بود که نسخه های چاپی آنها دسترسی داشت، اما این روز ها به لطف تکنولوژی و اینترنت این فرایند بسیار ساده شده است و با یک جست و جوی ساده میتوان به مقاله ای که میخواهید دسترسی داشته باشید. در این نوشته رایج ترین پایگاه های داده ای را که به این منظور استفاده میشوند را بررسی میکنیم. برای استفاده از خدمات چاپ مقاله تضمینی و چاپ مقاله jcr با ما تماس بگیرید.

 

پایگاه های علمی جست و جو مقاله

پایگاه Elsevier

این پایگاه را میتوان یکی از معروف ترین پایگاه های اطلاعاتی برشمرد به این دلیل که تقریبا از تمام حوزه ها منابعی را در خود جای داده است. سرویس های ارائه شده توسط این پایگاه در حوزه وب هستند و میتوان از طریق آن به اطلاعات بیش از ۲۰۰۰ مجله علمی دسترسی داشت.

پایگاه PubMed

این پایگاه، یکی از معروف ترین دیتابیس ها در حوزه پزشکی است و توسط کتابخانه پزشکی آمریکا راه اندازی شده است، به کمک این پایگاه میتوانید به نشریه مختلف پزشکی دنیا دسترسی داشته باشید.

پایگاه Cabi

این پایگاه در شهر آکسفورد قرار دارد و شامل اطلاعات در همه زمینه های علوم کشاورزی است که دسترسی به بیش از ۱۰ میلیون مقاله را در زمینه کشاورزی برای شما فراهم میکند.

پایگاه Springer

میتوان این پایگاه را هم یکی از بزرگترین پایگاه های علمی در سراسر جهان محسوب کرد، پس از Elsevier این پایگاه بیشترین اطلاعات را در خود جای داده است که شامل بیش از ۱۹۰۰ مجله علمی است! اطلاعت موجود در این پایگاه در حوزه های پزشکی، مهندسی و علوم پایه است.

پایگاه IEEE

این پایگاه مشهور ترین پایگاه در زمینه برق و الکترونیک است که از سرویس Xplore استفاده میکند، بدون شک کامل ترین پایگاه در حوزه کامپیوتر و برق این پایگاه است.

پایگاه ERIC

این پایگاه یکی از معروف ترین منابع برای یافتن اطلاعات در زمینه دیجیتال و آموزش و پرورش است که دسترسی به پایگاه های پژوهشی در این زمینه را برای علاقه مندان فراهم میکند.