تعریف مقاله علمی چیست؟

مقاله علمی به مقاه ای گفته میشود که به وسیله، محققان نوشته میشود و پیش از منتشر شدن باید آنها را مورد بررسی قرار داد.

این مسئله به این معنی است قفل از اینکه چاپ مقاله انجام شود، مفاله توسط دیگر محققان مورد بررسی قرار میگرد و این را تضمین استانداردهای مقاله می نامند.

یک مقاله شامل مستنداتی است که نویسنده مقاله علمی منتشر میکند و سعی دارد که خوانندگان را به وسیله این آزمایشات یا مدارک ارائه شده که از ایده ای خاص مطرح میشود مطلع ساخت.

مقاله علمی

هنگام نگارش مقاله علمی باید توجه داشت که به زبان نگارش حتما باید رسمی باشد و از کلمات و اصطلاحات تخصصی هم در نگارش آن استفاده شود.
حین نوشتن این نوع مقالات معمولا استدلال‌های علمی آگاهانه ای ارائه می گردد. به عنوان مثال یک سوال پرسیده میشود و پس از آن پاسخ این سوال مورد بررسی قرار میگیرد

نمیتوان در نگارش مقاله تنها اطلاعاتی را از مقالات و پایان نامه های دیگر کپی کرد به این دلیل که به عنوان سرقت ادبی محسوب میشود. و باید خودتان موضوعی را انتخاب کنید و با ارائه استدلال های منطقی پاسخ را ارائه کنید.

در اکثر مقالات علمی حتما یک نظرسنجی یا پرسشنامه ارائه شده است، که به صورت تصادفی ارائه میشود.

انواع مقالات علمی

۱- مقاله کنفرانسی

۲- مقاله ژورنالی

به مقالاتی مقاله کنفرانسی گفته میشود که به شکل پوستر یا سخنرانی ارائه میشود. اما مقالات ژورنالی در مجلات علمی منتشر میشوند.

اگر به دنبال یافتن ایده ای جدید برای مقالات خود هستید، میتوانید مقالات دیگری را هم مطالعه کنید به این منظور باید به سایت هایی مراجعه کنید که مقالات را ارائه میکنند، البته برای دانلود آنها باید هزینه را پرداخت کنید، در غیر این صورت تنها به چکیده مقاله دسترسی خواهید داشت، البته سایت هایی هم هستند که کل مقاله را به طور کامل ارائه میکنند.

مقالات مرتبط : چاپ مقاله jcr