مقاله isi چیست

مقاله isi چیست – مقاله آی اس آی چیست ؟

باسلام ، با یک مقاله آموزشی دیگر در خدمت شما کاربران گرامی سایت کانون آی اس آی هستیم ، خوشجالیم که باز هم در کنار شما هستیم در این مقاله (مقاله isi چیست) قصد داریم به شما توضیح دهیم که مقاله آی اس آی چی هست و چه کاربردی دارد ، این همیشه یکی از سئوالات اصلی دنبال کننده گان ما بوده است که ما در این پست این موضوع رو کاملا شفاف سازی خواهیم کرد ، پس با ما همراه باشید :

برخی از مباحثی که در این مقاله بررسی خواهیم کرد :

– در زمینه آی اس آی :

– – بررسی تعریف کلمه آی اس ای به فارسی (چاپ مقاله)

– – بررسی تعریف کلیمه ای اس آی به انگلیسی

– – بررسی تعاریف کلمه آی اس آی از مراجع مختلف

– – آشنایی با مفاهیم پایه مقاله آی اس آی

– – بررسی تعریف کلمه چاپ مقاله وموارد مرتبط با آن

– – آی اس آی مخفف چه کلمه ای هست ؟

– – Institute for Scientific Information به چه معناست ؟

– – مقایسه تعاریف و اعلام تعریف درست

– – بررسی شیوه به وجود آمدن کلمه آی اس آی

– – بررسی خدمات چاپ مقاله در کانون

– – در زمینه سازمان های ای آی ای :

– – بررسی ای اس ای چیست ؟

– – بررسی تعریف ISI چیست

– – بررسی واژه چاپ مقاله به صورت تخصصی

– – بررسی تعاریف سازمان های آی اس ای

– – معرفی مجلات معتبر آی اس ای

– – مجلات آی اس آی چی هستند ؟

– – درباره موسسات آی اس آی کمی بیشتر بدانید

– – و…

مقاله isi چیست

مقاله isi چیست – مقالات آی اس آی چی هستند ؟

مقاله ISI – یا به فارسی مقاله آی اس آی (به انگلیسی : isi-articles) مخفف کلمه Institute for Scientific Information می باشد ، این که این کلمه چی هست رو فعلا باهاش کاری نداریم و جلوتر البته به اون اشاره میکنیم ولی فعلا نمیخواهم ذهن تون رو خیلی درگیر توضیحات عجیب و قریب کنم . و بیشتر میخواهم به صورت خیلی ساده یک تصور ذهنی براتون ایجاد کنم که هر وقت گفتن مقاله ISI بدونید چی هست .

متاسفانه یکی از مشکلاتی که در این حوزه وجود دارد این هست که واقعا اکثر منابعی که در رابطه با معنای آی اس آی توضیح داده اند جوری توضیح اون رو طولانی کرده اند یا پیچوندند که باوجود این هزاران خط براش نوشتن شما اخر سر نمی فهمید که با این همه توضیحات آی اس ای چی بوده است ، یا اصلا منظور از چاپ مقاله ISI چی بوده است ؟! و چاپ مقاله تضمینی چیست؟ اما خوب نگران نباشید و ما قصد داریم امروز این مشکل رو رفع کنیم .

ما اینجا توضیحات مون رو به صورت سئوال و جواب مطرح میکنم ، که این سئوال ها همان سئوالات شما هست و ما فقط به اون ها به صورت خیلی ساده و مختصر پاسخ می دهیم . خوب در ادامه می پردازیم به اصل توضیحات یعنی (چاپ مقاله isi چیست) پس در ادامه نیز با ما همراه باشید :

آشنایی با مفاهیم پایه ، مقالات آی اس آی – مقاله isi چیست ؟

سئوال : مقاله ISI چیست ؟

پاسخ : ای اس ای نام موسسه و سازمانی هست برای اعتبار سنجی مقالات علمی ، و باتوجه به این که این مجموعه به صورت تخصصی روی این موضوع کار میکند ، در واقع آی اس ای معیاری شده است برای بررسی اعتبار یک مقاله علمی ، همان طور که وزن رو با کیلوگرم اندازه گیزی میکنند و کیلوگرم یک واحد سنجش برای وزن هست ، مقالات هم واحد های اندازه گیری و اعتبار سنجی برای خودشون دارند که آی اس آی یکی از معیار سنجش مقاله در سطح جهانی هست .

اگر بخواهم این موضوع رو باز تر کنم ، میتونم به صورت جامع تر این گونه به این سئوال (مقاله isi چیست) پاسخ دهم :

یکی از ملاک های میزان تولید علم و محتوا در هر کشوری ، نگارش مقالات علمی می باشد ، این مقالات هر چقدر در نشریه های علمی معتبر و قوی چاپ شوند و هر اندازه کیفیت این مقاله ها بالاتر باشه ، میتوان به آینده علمی آن کشور خوش بین تر بود . در کشور ما ، ایران ، تولید محتوا و علم با مقیاس ISI در سطح جهانی قابل توجه می باشد .
که با به وجود آمدن مراکز تولید مقاله iSi ، چاپ مقاله iSI و مراکز مرتبط با این حوزه که کار های نگارش مقاله آی ای ای و چاپ ان را انجام می دهند ، کیفیت مقاله های علمی کشور رو از پیش بیش تر کرده اند و کمک خیلی خوبی برای فعالات در این حوزه هست .

درباره مقاله ISI بیشتر بدانید :

درباره چاپ مقاله بیشتر بدانید : چند موسسه در کل دنیا به نمایه سازی مقاله های علمی مشغول هستند ، این موسسه ها و مجموعه ها با تعیین استاندارد های مختلف و مناسب و دنبال کردن این استاندارد ها در مجلات منتشر کننده مقاله های علمی ، به شیوه ای اسباب سنجش فعالیت های علمی در بخش های مختلف علمی یا جغرافیایی را فراهم کرده اند و با فعالیت دائمی خود موجبات افزایش فعالیت های علمی را نیز فراهم میکنند .
یکی از مجموعه ها و موسساتی که به طور کلی از اعتبار و شهرت بیشتری برخورد دار هست ، آی اس آی یا به لاتین : ISI می باشد ، که مخفف حروف آغازین نام این موسسه یعنی Institute for Scientific Information می باشد ، حالا فکر کنم فهمیده باشید که آی اس ای از کجا اومده و مخفف چه کلماتی هست ، اگر بخواهم یه مقدار بیشتر درباره این موسسه توضیح بدهم شاید ذکر این نکته بد نباشه : که در حال حاظر موسسه ISI بخشی از مجموعه ” تامسون رویترز” است.
مقاله های مرتبط و پیشنهادی کانون آی اس آی :
  • انجام خدمات چاپ مقاله ISI به صورت کاملا تخصصی و با بهترین کیفیت ممکن
  • ارائه خدمات نگارش حرفه ای مقاله و چاپ مقاله به صورت تضمینی در کانون آی اس ای
  • انجام خدمات ترجمه مقاله و ترجمه مقاله آی اس با بهترین کیفیت و نازلترین قیمت
  • با خدمات ما در حوزه جاپ تضمینی مقاله بیشتر آشنا شوید : (چاپ مقاله isi تضمینی)
  • با سرویس های ما در حوزه اکسپت مقاله آی اس آی بیشتر آشنا شیود .
  • با خدمات تخضضی کانون ای اس آی در حوزه خدمات تخصصی ترجمه | ترجمه مقاله بیشتر آشنا شوید .
  •  مقاله : ترجمه مقالات چیست ؟ را پیشنهاد میکنیم به شما مشاهده و بررسی نمایید .

موسسه ISI چیست- موسسه آی اس آی چیست ؟

تا اینجا با مفهوم (مقاله isi چیست) آشنا شده اید ، در رابطه با این که موسسه آی اس آی چیست هم حدودا فکر میکنم با توضیحات بالا متوجه شده باشید که موسسه آی اس آی چی هست ، ولی خوب در اینجا یکسری توضیحات و نکات بیشتر هست که لازم میدونم در این بخش به اونها اشاره کنم :

موسسه اطلاعات علمی یا مجموعه اطلاعات علمی به انگلیسی Institute for Scientific Information نام دارد . بعضی ها این کلمه رو هم مخفف می کنند و این گونه موسسه های اطلاعات علمی رو صدا میزنند ، (IFSI) – پس معنای کلمه (IFSI چیست) رو هم در اینجا بهش اشاره کردیم . بانک اطلاعات آی اس آی مرکزی برای فهرست نمودن و پوشش دادن جامع مهمترین مجلات علمی منتشر شده در دنیا به منطور تبادل اطلاعات میان پژوهشگران است .

شمار و تعداد مجلات آی اس آی ثابت نمی باشد ، یک مجله ممکن است در یک زمان از مجلات ISI محسوب شود ، یعنی گاهی ممکن یک مجله جزو مجلات آی اس ای باشد ، اما به دلیل کاهش بار علمی بعدا از لیست مجلات آی اس آی کنار زده شود یا کنار گذاشته بشه ، هم اکنون براساس آمار ها بيش از شانزده هزار مجله ( ۱۶۰۰۰ مجله) در لیست آی اس ای قرار دارند . هرساله حدود ۲۰۰۰ مجله جدید مورد بررسی قرار میگرند و حدود ۱۰% آنها به لیست آی اس ای اضافه می شوند .

درباره موسسه اطلاعات علمی  ( Institute for Scientific Information ) بیشتر بدانید :

یکسری نکات دیگر در زمینه موسسه اطلاعات علمی لازم هست که بدانید ، که انها را در این بخش به شما توضیح خواهیم داد ، هر مجله علمی قبل از انتخاب شدن و فهرست شدن در آی اس آی – ISI باید یکسری مراحل بررسی (ارزیابی) را پشت سر بگذارد ، از مهم ترین عوامل مورد بررسی و رعایت استاندارد های بانک اطلاعاتی آی اس آی کمیته علمی منتخب مجله ، تنوع بین المللی مقالات چاپ شده در آن ، نشر به موقع مجله و جایگاه نشر آن می باشد .

البته لازم به اعلام هست که هیچ یک از این عوامل به تنهایی مورد ارزیابی و بررسی قرار نمیگرند بلکله با بررسی مجموع مسائل یک امتیاز کلی داده میشود . از مهم ترین مواردی که در بررسی مجله مورد توجه قرار میگرد میتوانیم به این موارد اشاره کنیم : title مقاله ، یا همون عنوان مقاله ، چکیده و کلمات کلیدی (Keywords) باید به زبان انگلیسی باشد ، همچنین انگلیسی بودن منابع هم مهم هست ، گرچه اطلاعات مهم علمی به زبان های مختلف به چاپ می رسد که اکثرا شامل تمامی زبان ها می باشند .

ولی مواردی که در بالا اشاره کردیم حتما باید به زبان انگلیسی باشد تا در مرحله بررسی و داوری ISI قرار گیرد ، زیرا موارد اعلامی از جمله عمده ترین و مهم ترین موارد ارزیابی کننده گان می باشد ، که مشخص کننده اعتبار و غتای علمی مجله می باشد ، پس توجه به اونها خیلی مهم هست .

در نهایت امیدواریم از مقاله (مقاله isi چیست) در وب سایت کانون ISI لذت کافی را برده باشید و برایتان مفید واقع شده باشد ، و تا مقاله ای دیگر برای شما بهترین آرزوها رو از طرف تیم kanoonisi داریم .

 سایر خدمات و سرویس های ما :

  • اغاز ارائه خدمات انجام پایان نامه در بزرگترین سایت خدمات ISI
  • آیا میدانید در سایت ما سرویس های تدوین مقاله نیز ارائه می شود ؟
  • بیشتر بدانید : نگارش مقاله ISI چیست ؟ و چه کاربردی دارد ؟
  • سایر سرویس های ما در حوزه چاپ مقاله و اکسپت مقاله را بشناسید.

باتشکر تیم اطلاع رسانی کانون ای اس ای

تاریخ انتشار : پنجشنبه ۱۱ شهریور ۱۳۹۵

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *