ویژگی های ژورنال مناسب برای چاپ مقاله

یکی از دشوار ترین مراحل برای چاپ مقالات،انتخاب یک ژورنال مناسب برای چاپ است، یک ژونال مناسب برای چاپ مقاله اهمیت زیادی در دیده شدن و حتی اکسپت شدن مقالات دارد. به همین دلیل در ادامه به برخی ویژگی هایی مهمی که برای انتخاب ژورنال مناسب در نظر بگیرید را بررسی میکنیم.

مرتبط بودن با موضوع مقاله

مهم ترین ویژگی ای که در زمان چاپمقالات باید در نظر بگیرید مرتبط بودن موضوع مقاله با حوزه کاری نشریه است، نشریات مختلف معمولا حوزه های کاری خود را دارند و خارج از موضوع شریه مقالات ارسال شده را اکسپت نمیکنند و به همین راحتی مقاله ای که ارسال کرده اید مردود میشود. البته مرتبط بودن با موضوع تنها به این معنی نیست که موضوع مقاله با نشریه یکی باشد. باید به نوع مقالات چاپ شده در نشریه هم توجه کنید، برخی مجلات تنها مقالات تحقیقاتی را چاپ میکنند و برخی تنها رویکردهای کمی را مورد توجه قرار میدهند.

برای اینکه متوجه شوید که مجله مناسبی را انتخاب کرده اید، به وبسایتشان مراجعه نمایید و بخش معرفی مجله را مطالعه کنید و برخی از مقالات را چک کنید که آیا مقاله ای مرتبط با مقاله ای قصد دارید منتشر کنید در نشریه شما منتشر شده است یا نه. با این کار هم موضوع مقالات را بررسی میکنید هم سطح مقالات دیگر دستتان می آید.

انتخاب ژورنال مناسب برای چاپ مقاله

سرعت اکسپت مقالات

اگر برای چاپ مقالات خود عجله دارید پس به دنبال انتخاب مجله ای باشید که سرعت اکسپت مقالات بالا باشد. بعضی از مجلات به دلایل گوناگون کند عمل میکنند ولی برخی مجلات سرعت داوری سریع تری دارند. به همین دلیل مجله ای را انتخاب کنید که سرعت بالایی داشته باشد و برای داوری مقاله لازم نباشد شش ماه زمان بگذارید.

 

سطح مناسب

نشریه ای که انتخاب میکنید باید از نظر سطح علمی و کیفی با مقاله مرتبط باشد یعنی نه آنقدر سطح بالایی داشته باشد که مقاله مردود شود و نه به قدری پایین باشد که پس از چاپ مقاله افسوس خورید که کاش مجله بهتری را انتخاب کرده بودید، اگر برای انتخاب نشریه مناسب نیاز به مشاوره دارید و برای چاپ مقاله تضمینی با ما تماس بگیرید.

با در نظر گرفتن نکاتی که گفته شد برای انتخاب محله و نشریه مناسب، میتوانید از فهرست ژورنال های موجود مبتوانید مجلات تخصصی خود را انتخاب کنید. فهرست مجلات JCR هر ساله آپدیت میشود و میتوانید با چک کردن وبسایت آنها نشریه مناسبی انتخاب کنید.

نکته ای که در این بخش باید به آن توجه کنید است که هرگز چند ژورنال را به شکل همزمان برای چاپ مقاله انتخاب نکنید، ارسال مقاله به چند مجله میتواند عواقب زیادی برای شما به همراه داشته باشد و حتی ممکن است در لیست سیاه نشریات قرار بگیرید.

هر نشریه ای را که انتخاب کردید توجه کنید که فرمت های نشریه را در نظر بگیرید و طبق دستورالعمل هایی که منتشر کرده اند به چاپ مقاله در آن بپردازید. گاهی حتی اگر تمام موارد گفته شده را رعایت کنید اما دستورالعمل های مجله را رعایت نکنید باعث خواهد شد که مقاله شما توسط نشریه اکسپت نشود.