هزینه های چاپ مقاله در نشریات معتبر

بسیاری از دانشمندان و کتابخانه داران مدت ها است که به هزینه نشریات اعتراض کرده اند، به ویژه اینکه آنها می بینند که این هزینه ها به جیب مراکز چاپاتی سودآور می رود. بسیاری از دانشگاه ها برای اینکه محققان آنها اجازه دسترسی به نشریات را داشته باشند، مجوزهای سایت را خریداری می کنند و از این طریق امکان دسترسی به آن را در هر کجای دانشگاه فراهم می آورند و با اختیار لازم برای کاربران وابسته به دانشگاه در منزل یا هر جای دیگر فراهم می کنند. امکان دارد این امر بسیار هزینه بر باشد و گاهی اوقات حتی بسیار بیشتر از هزینه اشتراک چاپ است، اگرچه این امر تعداد افرادی را که از مجوز استفاده می کنند، نشان می دهد؛ در حالی که اشتراک چاپ هزینه یک نفر برای دریافت نشریه است، اما مجوز سایت می تواند امکان دسترسی صدها نفر را فراهم آورد. اگر قصد چاپ مقاله در نشریات معتبر را دارید میتوانید از خدمات چاپ مقاله تضمینی در سایت کانون ای اس ای استفاده کنید.

نشریات جوامع علمی، که هم چنین با ناشران غیرمالی مشهور هستند، معمولاً هزینه کمتری از ناشران تجاری پرداخت می-کنند، اما قیمت نشریات علمی آنها تقریباً چندین هزار دلار در سال است. در کل، این پول برای تأمین مالی فعالیت های علمی جوامعی که این نشریات نماینده آنها هستند، استفاده می شود و یا برای تأمین منابع علمی بیشتر برای دانشمندان اختصاص می یابد. بنابراین، این پول در حوزه علمی می ماند و به نفع آن است.

با وجود گذر به چاپ الکترونیکی مجموعه بحران ها هم چنان ادامه دارد.

نگرانی ها در مورد هزینه و دسترسی آزاد منجر به ایجاد نشریات با دسترسی رایگان مانند گروه کتابخانه عمومی علم (PLoS)، یا نشریاتی با هزینه های کمتر چون نشریه انرژی بالای فیزیک شد. با این حال، هنوز هم باید به سردبیران تخصصی هزینه پرداخت شود و PLoS هنوز هم به شدت به کمک های مالی بنیادها برای پوشش بیشتر هزینه های اجرایی خود وابسته است؛ نشریات کوچک تر اغلب به چنین منابعی دسترسی ندارند.

بر اساس مستندات آماری، نشان داده شده است که چاپ الکترونیکی آنلاین و تا حدی دسترسی آزاد، هر دو چاپ گسترده ای را فراهم می کنند و میانگین تعداد استناد به مقالات دریافتی را افزایش می دهند. برای استفاده از خدمات چاپ مقاله تضمینی با ما تماس بگیرید