مهمترین دلایل ریجکت شدن مقاله

ریجکت شدن مقالات احساس بسیار بدی است اگر تا کنون یکی از مقالاتتان رد شده باشد این احساس را تجربه کرده اید. آمار های منتشر شده نشان میدهند که بیش از ۵۰ درصد مقالات برای بار اول رد میشوند.

 

دلایل ریجکت شدن مقاله

رد شدن مقالات دلایل مختلفی دارد، یکی از آنها انتخاب نشریه نامناسب برای چاپ است، در صورتی که نشریه ای که انتخاب میکنید با موضوع مقاله ای که قصد دارید چاپ کنید هماهنگی نداشته باشد به احتمال بالا رد خواهد شد. در ادامه دلایل دیگر ریجکت شدن مقالات را بررسی میکنیم.

عدم پیروی از فرمت های مجله

عدم پیروی از فرمت و دستورالعمل هایی که مجلات مختلف از آنها استفاده میکنند باعث میشود که به احتمال قوی مقاله شما ریجکت شود. بنابراین زمان نگارش مقاله سعی کنید فرمت های آن مجله را رعایت کنید.

سرقت ادبی

یکی دیگر از دلایل مهم که در رد شدن مقالات تاثیر دارد سرقت ادبی است، داوران مقالات را با استفاده از سایت ها و نرم افزار های بررسی سرقت ادبی چک میکنند و در صورتی که مورد مشابه با قسمتی که چک کرده اند را در مقالات مشاهده کنند آن را رد خواهند کرد.

اشتباهات گرامری

از آنجایی که زبان انگلیسی، زبان مادری بیشتر افراد نیست، احتمال وجود ایرادات گرامری و ضعف های نوشتاری در آنها زیاد است. برای اینکه از عدم وجود ایرادات نگارشی در مقاله اطمینان کسب کنید، از فرد دیگری درخواست کنید که مقاله شما را بررسی نماید.

وجود اشکلات علمی

در برخی مواقع طح مقالات قدیمی است و یا دارای فقر علمی است. در این حالت سردبیر مجلات دلیل ریجکت شدن مقاله را برای شما ارسال میکند و اگر پس از بررسی آنها را برطرف کردید، پس از بازنگری های انجام شده مقالات را چاپ خواهند کرد.

در صورتی که برای چاپ مقالات خود مشکل داشتید و نیاز به مشاوره و راهنمایی کارشناسانه داشتید از خدمات چاپ مقاله تضمینی استفاده کنید و یا با مشاوران ما تماس بگیرید تا شما را برای اینکار راهنمایی کنند.