آیا ارسال همزمان مقاله به دو مجله صحیح است؟

بسیاری از افراد این سوال را مطرح میکنند که آیا ارسال یک مقاله به چند مجله کار درستی است؟ در این مقاله پاسخ این سوال را باهم بررسی میکنیم.

ارسال یک مقاله به چند ژورنال مختلف کار غیر اخلاقی است و حتی به عنوان یک تخلف محسوب میشود به این دلیل که اینکار به عنوان اتلاف منابع علمی محسوب میشود و وقتی یک مقاله را برای چند ژورنال ارسال میکنید به احتمال زیاد مقاله ریجکت خواهد شد. به همین دلیل ابتدا مقاله را برای یک منبع ارسال کنید و منتظر بمانید تا از ریجکت شدن یا اکسپت شدن مقاله اطمینان کسب کنید سپس مقاله را برای مجله بعدی ارسال کنید.

شما باید منتظر بمانید تا روند تصمیم‌گیری در مورد چاپ یا ریجکت مقاله در یک مجله به اتمام برسد. اگر مقاله شما رد شود، می‌توانید آن را به مجله دیگری ارسال کنید.
همچنین تصور نمایید که شما مقاله خود را برای چند مجله ارسال کرده اید و همه آنها خواستار چاپ آن هستند در این صورت شما ناچارا یک مجله را انتخاب میکنید ولی سردبیر مجلات دیگر شما را در بلک لیست ثبت خواهند کرد و دیگر نمیتوانید مقالات خود را برای آنها ارسال کنید.

ارسال همزمان مقاله به دو مجله

ارسال مقاله به یک ژورنال میتواند مزایای دیگری هم داشته باشد، به عنوان مثال وقتی شما مقاله تان را برای مجله ای ارسال میکنید و منتظر پاسخ میمانید حتی اگر مقاله ریجکت هم شده باشد شما زمان دارید که مقاله را اصلاح کنید و برای مجلیه دیگر بفرستید، همچنین اکثر مجلات پس از ریجکت دلیل رد کردن مقله را توضیح میدهند. میتوانید به راحتی مقاله را اصلاح کنید و دوباره برای مجله دیگری ارسال کنید.

کانون ای اس ای یکی از تخصصی ترین مراکزی است که به چاپ مقاله تضمینی میپردازد. برای چاپ مقالات خود در ژورنال های معتبر جهان به ما اعتماد کنید. متخصصان ما در کمترین زمان ممکن مقاله شما را در نشریات تخصصی چاپ خواهند کرد.