آموزش نحوه ویرایش مقالات علمی

 

پس از اینکه نگارش مقالات به پایان رسید، لازم است که آن را به یک ویراستار یا ویرایشگر بسپارید تا مقالات را برای شما ویرایش کنند، اما در صورتی که بخواهید خودتان هم میتوانید ویراستار خودتان باشید. به همین دلیل در این نوشته آموزش ویرایش و یراستاری مقالات را آموزش میدهیم. برای استفاده از خدمات چاپ مقاله تضمینی میتوانید با ما تماس بگیرید.

 

ویرایش مقاله علمی

 

پیش از اینکه مقاله خد را برای مجله ای مه انتخاب کرده اید ارسال نمایید، حتما باید آن را ویراسش نمایید تا هیچ گونه استباهات املایی یا نگارشی در انها وجود نداشته باشد. در صورتی که مقاله شما دارای ایرادات نگارشی باشد توسط سردبیر رد خواهد شد و برای داوران ارسال نمیشود.

اما اگر پیش ارسال به این نکته توحه نمایید و مقاله را برای ویراستاری ازسال کنید، شانس خود را برای پذیرش مفاله افزایش داده اید.

روش های مختلفی برای ویرایش مقالات وجود دارد اما مهمرین روش هاو سادته ترین روش ها ، مواردی هستند که در این نوشته توضیح میدهیم.

در این نوشته در رابطه با ویراسش فنی سخن خواهیم گفت، منظور از این ویرایش، به کار گیری درست قواعد نگارشی مانند، فاصله ها تنظیم ارجاعات ، پاراگراف بندی صحیح، محلّ تصاویر و جداول به کار رفته در مقاله و فرمت بندی صحیح آن است. اگر میخواهید برای چاپ مقاله jcr ویرایش مقالاتتان را به ما واگذار کنید با ما تماس بگیرید.

 

استفاده صحیح از علایم نگارشی

 

در حین ویرایش یک مقاله باید توجه کنید که در مکان هایی از علائم نگارشی استفاده کنید که آهنگ کلام حفظ شود و خواننده هنگام خواندن آن سردرگم نشود. و با یک بار خواندن نوشته بتواند مفاهیم نوشته ها را به خوبی متوجه شودو نیازی نباشد که چند بار آنها را مطالعه نماید.

رعایت قوانین نگارشی در نوشته

مقاله نوشته شده باید بر اساس قوانین و قواعد نگارشی نوشته شده باشد، که این مسئله مستلزماین است که با تمامی دستورات و قواعد زبانی که قصد نوشتن مثاله در ان دارید را بدانید. تا خواننده با خواندن متن بتواند پیامی را که قصد منتقل کردنش را دارید را متوجه شود.

نشانه گذاری صحیح

یکی دیگر از مواردی که در ویرایش فنی اهمیت دارد، نشانه گذاری صحیح در هنگام نگارش مقاله است، اگر نوشته ها فاقد نشانه گداری درست باشند خواندنشان سخت خواهد شد و نمیتوانند با خواننده ارتباط درستی برقرار کنند.