آموزش رفع سرقت ادبی مقالات

در مقاله سرقت ادبی چیست؟ به تعریف این پدیده پرداختیم و توضیح دادیم که در چه زمان هایی این اتفاق رخ میدهد، اما در این نوشته قصد داریم به آموزش رفع این مشکل بپردازیم.

برای رفع کردن سرقت علمی در مقالات ابتدا باید بخش هایی از مقاله که عینا از کتاب یا منبع دیگری کپی برداری شده اند را پیدا کنیم و با حذف یا ویرایش آنها مشکل را برطرف کنیم.

برای رفع این مشکل میتوان از روش های مختلفی کمک گرفت که برخی از آنها به شرح زیر هستند. همچنین برای چاپ مقاله تضمینی و برطرف کردن عیوب مقاله و چاپ مقاله jcr با ما تماس بگیرید.

 

برطرف کردن سرقت ادبی مقالات

 

۱- یکی از روش هایی که برای برطرف کردن سرقت ادبی در مقالات از آن استفاده میشود استفاده از روش Paraphrasing است، به معنی که جملات را خوانده و با جایگزین کردن کلمات هم معنی در انها و تغییر فعل و فاعل کاری کنیم که کپی بودن مشخص نشود

۲- روش دوم ارجاع دادن بخش کپی شده متن به طور دقیق به منبع اصلی است، در این حالت حتی اگر عین جمله کپی شده باشد سرقت ادبی محسوب نمیشود.
۳- استفاده از علامت نقل قول یا همان علامت « »  زمانی که جمله ای را بین این دو علامت قرار دهیم به این معنی است که این جمله، سخن شخص دیگری است، در نقل قول مستقیم هم حتما باید منبع نوشته را ذکر کرد.

۴- حال اگر از سخن شخص دیگری استفاده کرده باشیم اما دقیقا همان را در مقاله نیاورده باشیم نیازی به درج علامت نقل قول نیست و تنها باید در بخش ارجاعات منبع اصلی را ذکر میکنیم تا سرقت ادبی محسوب نشود.

اگر نمیخواهید از نقل قول مستقیم استفاده نمایید باید، اطلاعاتی را که میخواهید استفاده کنید را به طور کامل مطالعه نمایید و سپس آن را به طور کامل تغییر دهید و با روش های خلاثه نویسی آن را کاملا تغییر دهید و به زبان خودتان آن را دوباره باز نویسی نمایید.